Η μουσική αγωγή περιλαμβάνει όλους τους τομείς της μάθησης: την ανάπτυξη δεξιοτήτων (ψυχοκινητική), την απόκτηση γνώσεων (γνωστικός τομέας) καθώς και το συναισθηματικό τομέα (την απόλαυση της μουσικής και την ευαισθησία). Εκτείνεται από την προσχολική και  φτάνει ως και την τρίτη ηλικία, αφού η συμμετοχή στη μουσική είναι θεμελιώδες και αναπόσπαστο στοιχείο του ανθρώπινου πολιτισμού. Η μουσική όπως και η γλώσσα διακρίνουν τον άνθρωπο από τα άλλα είδη.

Τι κάνουμε στην τάξη;

  • εξερευνούμε - καλλιεργούμε την αγάπη για τη φωνή και το τραγούδι (αγωγή της φωνής) 
  • δημιουργική μουσική ακρόαση 
  • θέση-στάση σώματος
  • διαβάζουμε και γράφουμε τη δική μας παρτιτούρα
  • ανακαλύπτουμε πώς παράγεται ο ήχος  
  • κατασκευάζουμε μικρά όργανα
  • ανακαλύπτουμε με ποιόν τρόπο τραγουδούμε (τοποθέτηση φωνής)
  • ανακαλύπτουμε και μαθαίνουμε να ορίζουμε την αναπνοή μας (διαφραγματική αναπνοή)
  • συνδέουμε το ρυθμό του λόγου με το ρυθμό της μουσικής
  • δουλεύουμε την άρθρωσή μας

παίζoυμε σε απλά κρουστά μουσικά όργανα και δημιουργούμε μικρές ορχήστρες

  • κάνουμε ρυθμική ανάγνωση (prima vista)
  • τραγουδάμε σε πολλές «γλώσσες»
  • ανακαλύπτουμε το εσωτερικό μας αυτί 
  • παίζουμε με ρυθμικές κινήσεις, με το σώμα μας ως κρουστό όργανο (body percussion) 
  • ανακαλύπτουμε τις εντάσεις και τις «ταχύτητες» της μουσικής (forte/piano, accelerando-ritardando κ.ά.)
  • παίζουμε μουσική δημόσια σε γονείς και φίλους (διαχείριση άγχους)
  • εργάζομαστε ομαδικά, συνδέομαστε μέσα από τη μουσική και το τραγούδι
  • ανακαλύπτουμε μουσικές φόρμες-μοτίβα (π.χ. φόρμα ροντό)
Δείτε το βίντεο
Παίζουμε σε μελωδικά κρουστά (β' έτος μουσικής αγωγής)
Τα παιδιά στα τμήματα προπαιδείας είναι ευπρόσδεκτα από 3,5 ετών
Λειτουργούν 3 τμήματα (ανάλογα με το επίπεδο και την ηλικία)
Μικρές ορχήστρες (β' & γ' έτος μουσικής αγωγής)
Ρυθμοί σε ένα σκαμπό (α' έτος μουσικής αγωγής)
Παίζω, τραγουδώ, κινούμαι (β' έτος μουσικής αγωγής)
H πρώτη μας ορχήστρα | Το λιοντάρι, απόσπασμα από το Καρναβάλι των ζώων του Sains-Saens (VIDEO)
Μπαλόνια μετατράπηκαν σε ταμπούρα & χτυπούν στους ρυθμούς του Μπολερό | Μάθημα για το τρίηχο (video)
«Η προπαιδεία είναι μια ομάδα ανθρώπων που συνδυάζονται και κάνουν μια ορχήστρα που παίζουν όλοι μαζί σε συναυλίες». Γιάννης 8 ετών | Εαρινή συναυλία στον κήπο του Ωδείου. Μάιος 2013
Μικρές ορχήστρες | Πρόβα στον κήπο. Μάιος 2013
Μουσική με δύο νότες στα μελωδικά όργανα της τάξης μας (α΄ έτος μουσικής αγωγής)
H μουσική μας ενώνει! | ομάδα από όλα τα τμήματα (video)
Είπε η Ιωάννα 8 ετών: «η μουσική προπαιδεία είναι ένα μάθημα που συγκεντρώνονται πολλά παιδιά και παίζουν μουσική!»
«H προπαιδεία είναι ένα μάθημα που συνδυάζει τα μαθηματικά με τη μουσική, αλλά κανείς δεν είπε ότι είναι μαθηματικά! Στην προπαιδεία παίζουμε όργανα, παιχνίδια, μαθαίνουμε να διαβάζουμε παρτιτούρες και διασκεδάζουμε!» Κωνσταντίνα 10 ετών
Κλάβες, ντέφια, χέρια, πόδια... μπορούμε να παίξουμε μουσική με τα πάντα.
Παίζω με τη μαμά μου!
Προπαρασκευαστικό τμήμα χορωδίας.
Ορχήστρα με μελωδικά κρουστά (γ' έτος μουσικής αγωγής)

Η διδασκαλία της μουσικής, σύμφωνα με την προσέγγιση της μουσικοπαιδαγωγού Τέτης Αϊβατζίδου (που βασίζεται στην μουσικοπαιδαγωγική προσέγγιση των Orff, Dalcrose, Gordon, Koday), στηρίζεται στη μίμηση και το παιχνίδι, με όρια τους απαράβατους κανόνες των παιχνιδιών. Στόχος της είναι να εξελιχθούν μέσω βιωμάτων τα κύρια στοιχεία της μουσικής, δηλαδή ο ρυθμός και οι βασικές φωνητικές ικανότητες με τις οποίες είναι προικισμένος κάθε άνθρωπος. Τα εργαλεία που χρησιμοποιεί είναι το παραμύθι, παραδοσιακά τραγούδια και ομαδικά παιχνίδια δικά μας και άλλων λαών, ηχοϊστορίες, ρυθμικά και μελωδικά κρουστά όργανα κ.ά. και με στόχο το σωστό τραγούδισμα, τις ρυθμικές δεξιότητες, τη μουσική ακρόαση, τη δημιουργία μουσικών σχημάτων, τη συνεργατικότητα και πάνω απ’ όλα την αγάπη για τη μουσική.