Γνώση είναι η εμπειρία, οτιδήποτε άλλο είναι πληροφόρηση, Αϊνστάιν.

Μια μαθησιακή δυσκολία δεν σημαίνει ότι το άτομο δεν μπορεί να μάθει, σημαίνει απλώς ότι δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που μαθαίνουν οι περισσότεροι άνθρωποι. Η διδασκαλία της μουσικής σε παιδιά που έχουν διαγνωστεί με δυσλεξία είναι μια τέτοια περίπτωση. Σε αυτό το επίπεδο, θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι η δυσλεξία, όπως και οι άλλες μαθησιακές δυσκολίες, δεν είναι πρόβλημα των μαθητών, αλλά του τρόπου εκπαίδευσης. Σε μια ιδανική κοινωνία, το σχολείο θα είχε την ευελιξία να προτείνει εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας, έτσι ώστε ο κάθε μαθητής να μπορεί να ενταχθεί στο πλαίσιο που του ταιριάζει, και η διαφορετικότητα να μην αποτελεί ανωμαλία, αλλά τον κανόνα.

Όπως ακριβώς το σενάριο ενός ηθοποιού, έτσι και μια παρτιτούρα καθοδηγεί τον μουσικό στο τί πρέπει να παίξει και πότε να το παίξει. Η παρτιτούρα μπορεί να σας φαίνεται περίπλοκη να την διαβάσετε, αλλά μόλις της πάρετε τον «αέρα» σε 2-3 μόλις  πράγματα, όπως είναι οι νότες, τα κλειδιά και τα μέτρα... δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα!

Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα μουσικής εκπαίδευσης,
για σπουδαστές μουσικής που χωρίς να διακρίνονται σε ταλαντούχους και μη,
δημιουργούν μια ολοκληρωμένη όπερα από το μηδέν! 
 

Why we love repetition in musicΗ επανάληψη στη μουσική δεν είναι απλά ένα φαινόμενο της ποπ μουσικής αλλά ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Γιατί όμως μας αρέσει αυτή η επανάληψη; Δείτε σε αυτό το βίντεο το πώς η επανάληψη μας προσκαλεί στη μουσική ως ενεργούς συμμετέχοντες, παρά ως παθητικούς ακροατές. Πατήστε επάνω στην εικόνα για να παρακολουθήσετε το βίντεο από το TED-ed.

Πώς ξεκίνησε

Το έργο γράφτηκε για μπαλέτο, κατόπιν παραγγελίας που δόθηκε στον Ραβέλ τον Ιανουάριο του 1928, από τη Ρωσίδα φίλη του μπαλαρίνα Ίντα Ρουμπινστάιν και μόνο η ονομασία του παραπέμπει σε ισπανικούς λαϊκούς χορούς.  

O Ραβέλ το καλοκαίρι του 1928 ενώ βρισκόταν σε διακοπές και ετοιμαζόταν να πάει για μπάνιο στη θάλασσα, φώναξε ένα φίλο του και με το ένα δάχτυλο του έπαιξε τη μελωδία στο πιάνο. «Δεν σου φαίνεται κι εσένα ότι έχει κάτι το επίμονο; θα το επαναλάβω αρκετές φορές χωρίς καμία εξέλιξη, αυξάνοντας βαθμιαία την ορχήστρα όσο περισσότερο μπορώ».  

Πατήστε στην εικόνα να δείτε το βίντεο (Classical Music Orchestra Dance Paris 2012 - Maurice Bejart).          

Bolero-Ravel